Fa dècades que la línia fèrria que uneix les localitats d’Alcoi i Xàtiva és un servei que ha anat decreixent, tot i la ferma oposició contra aquesta decisió que es dona a les comarques de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla. És l’excusa que històricament han utilitzat les administracions -tant estatals com regionals- per a denegar inversions en aquesta infraestructura: que és deficitària.
No obstant, també es tracta d’un servei públic i, com a tal, no ha de ser estrictament la rendibilitat econòmica la que oriente les decisions respecte a ella. És el mateix que ocorre amb els serveis de transport urbà a les ciutats de més de 50.000 habitants, on prestar aquest servei és obligatori, independentment de la seua rendibilitat.
Vagons de gom a gom
Per a qüestionar aquest criteri, des de la Colla Ecologista ‘La Carrasca’ d’Alcoi i la plataforma ‘Salvem el tren’ han reivindicat millores en les freqüències del servei. Per a demostrar la seua utilitat han mostrat imatges de vagons del comboi plens de gom a gom i amb usuaris sense seient. ha sigut a través de les xarxes socials i amb un missatge reclamant un servei digne acompanyant-les.
Les millores que reivindiquen tenen a veure específicament amb la freqüència dels trens, després de que abans de la pandèmia ja foren aprovades i també executades diferents inversions per part de les administracions competents.