108 entitats turístiques i quasi tots els ajuntaments de la província es beneficiaran dels prop de dos milions d’euros que el Patronat Costa Blanca ha mobilitzat per potenciar la recuperació del sector turístic. El Consell Rector de l’organisme ha aprovat per unanimitat la resolució d’aquestes ajudes, un total de 274, que aquesta vegada es destinaran principalment a la promoció de la destinació i de l’oferta turística dels municipis.
“Aquestes quasi 300 ajudes permetran a les associacions del sector i als ajuntaments desenvolupar accions per donar a conéixer la seua oferta, les seues festes locals o l’organització d’esdeveniments de gran repercussió per captar visitants” explica Carlos Mazón, president de la Diputació d’Alacant, ressaltant que “el nostre model turístic aposta per la promoció i els ajudes al sector”.
La totalitat dels projectes presentats a les convocatòries de Costa Blanca que complien els requisits de les bases han estat subvencionats. José Mancebo, Director del Patronat, ha explicat que “s’està fent un especial esforç perquè cap associació ni municipi es quede enrere”.
Desglosse de les ajudes repartides
D’una banda, 108 associacions que han desenvolupat projectes turístics a l’àmbit promocional es beneficiaran de més de 927.000 euros en subvencions. Concretament, 23 entitats percebran 318.000 euros per desenvolupar activitats esportives i musicals amb marcada repercussió turística,
D’altra banda, s’han concedit 34 ajuts per import de 339.555 euros per a l’enfortiment de l’activitat turística, posant l’accent, en aquesta línia, a l’oferta gastronòmica, cultural, de turisme familiar, pet-friendly o LGTBI. Finalment, 51 associacions comptaran també amb una ajuda del Patronat Costa Blanca de 269.500 euros per impulsar activitats de difusió de les festes locals.
Pel que fa a la convocatòria d’ajuts adreçats a ajuntaments, l’organisme autònom de la Diputació d’Alacant injectarà 902.757 euros per donar suport a 166 projectes municipals tant de promoció de l’oferta turística de la localitat com de comunicació i màrqueting digital.