El certificat d’empadronament és un Document acreditatiu del domicili on consta empadronat i serveix per a realitzar tràmits davant altres administracions com per exemple per a sol·licitar el “Bo Viatge Comunitat Valenciana” 2022. Aquest tràmit es pot realitzar electrònica en les capitals de província i en alguns municipis d’Espanya als quals ara se suma Alcoi.
Aquesta mesura la seua suma a les quals ja s’han dut a terme per a millorar la seu electrònica com l’adaptació del disseny al dispositiu que s’utilitza, ordenar o tauleta o telèfon intel·ligent, el canvi que va permetre que el major nombre possible de persones puga realitzar els tràmits en incorporar per a tots els tràmits i notificacions de la seu electrònica la plataforma del ministeri Cl@ve. Fins a aquell moment era necessari el certificat electrònic o la signatura digital que tenen moltes menys persones.
Del total de 275 tràmits que es poden realitzar a l’ajuntament, existeix la possibilitat de realitzar 265 via administració electrònica, entre altres es pot realitzar l’alta i baixa d’animals en el registre municipal, Celebració de matrimoni civil i parella de fet, Voluntariat Ambiental en prevenció d’incendis forestals, Ús d’espais en centres educatius municipals, Turisme rural i esports en espais naturals, Trasllat de les restes d’una unitat d’enterrament, Treballs de camp sobre Emergències i Protecció Civil, Teleassistència domiciliària per a persones majors, Diferents taxes, targetes especials, subvencions, llicències, sol·licituds relacionades amb el títol de valencià de la Junta Qualificadora, altres relacionades amb els contenidors de residus urbans, plagues urbanes, serveis de neteja, d’informació turística, d’informació sobre punts de la xarxa d’aigua potable (pressió, cabal…), d’informació cartogràfica municipal, entre altres, també es poden sol·licitar diferents bonificacions i autoritzacions, així com queixes i reclamacions, sol·licitud d’ocupació de la via pública, oposicions i concursos. En aquest enllaç està el llistat complet. https://sedeelectronica.alcoi.org/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=CATALOGO&lang=CA
“Continuem millorant la nostra seu electrònica per a facilitar la vida a la ciutadania. D’aquesta manera les persones poden realitzar aquest tràmit sense haver de desplaçar-se fins a l’Ajuntament, on es continua duent a terme la realització del tràmit amb cita prèvia. La seu electrònica permet un estalvi de temps per a les persones i també per al medi ambient perquè es redueix en gran part l’ús de paper”, ha destacat la regidora d’Informació i Defensa de la Ciutadania, Teresa Sanjuán.