La 76ª edició de la Volta Ciclista a Espanya ha comptat aquest any amb dues etapes per la província d’Alacant que han deixat un important impacte econòmic i una destacada repercussió turística i mediàtica a nivell mundial, gràcies a la seua emissió en televisions de més de 190 països .
La caravana de la cursa, composta per organitzadors, equips, mitjans de comunicació i forces de seguretat, ha deixat en territori alacantí una despesa que ronda els 250.000 euros al sector de l’hostaleria, la restauració i l’oci, principalment, i en altres indirectes com el de el combustible, tal com ha concretat el director del Patronat Costa Blanca, José Mancebo, organisme que ha donat suport a la promoció i difusió de l’esdeveniment.
Així ho reflecteixen les dades estimades per Unipublic, empresa organitzadora de la Vuelta, que recull una ocupació propera a les 2.500 llits repartits en 30 hotels d’Alacant, Dénia, Elx, Benidorm, l’Alfàs de Pi, Santa Pola, Pedreguer, Elda i Rojales la nit de divendres passat 20 d’agost, quan es va celebrar la setena etapa de la prova. Aquesta jornada va acaparar l’atenció de gairebé 1,4 milions d’espectadors a Teledeporte i La 1 de RTVE.
Després de partir de la ciutat de Gandia, el pilot va recórrer municipis de l’interior de la província com l’Orxa, Beniarrés, Gaianes, Alcosser de Planes, Muro, l’Alqueria d’Asnar, Cocentaina, Alcoi, Benilloba, Benasau, Alcoleja, Sella , Relleu, La Torre dels Maçanes i Xixona per culminar, per primera vegada en la seva història, al Balcó d’Alacant de Tibi. En total, 152 quilòmetres en què es van incloure sis ports de muntanya, cinc d’ells en territori alacantí -Port de Benilloba, Port de Tudons, Port del Collao, Port de Tibi i la Serra del Maigmó-.
Més de 400 mitjans impresos de tot el país han difós les dues etapes que han transcorregut per la província, tant la de divendres, amb final d’altura, com la de dissabte passat, la 8a etapa d’aquesta cursa, que va partir des de la població pesquera de Santa Pola per concloure, 173 quilòmetres més tard, a la Manga d’Mar Menor, discorrent per la Marina (Elx), Guardamar de Segura, Torrevella, Oriola i Pilar de la Horadada. L’audiència d’aquest dia es va aproximar als 400.000 televidents a Teledeporte, on es va retransmetre.
Així mateix, ambdues jornades, segons ha apuntat José Mancebo, es van cobrir en línia a través de les xarxes socials del Patronat Provincial de Turisme de la Costa Blanca -en Facebook, Twitter i Instagram-, amb més de 386.700 impressions i 18.600 interaccions. Les píndoles d’aquestes etapes en streaming van superar les 145.200 visualitzacions pels canals de YouTube, dades a les quals se suma l’impacte en les xarxes de la Volta, amb 1,2 milions de fans a tots els seus canals i 2,4 milions de visitants únics al seu web.
Finalment, el director del Patronat Provincial de Turisme ha puntualitzat que la imatge de la prova ciclista al seu pas per la Costa Blanca, seguida en 190 països, “ha suposat la promoció d’enclavaments amb gran atractiu turístic tant per als aficionats a aquest esport com per a ciclistes amateurs que posteriorment emulen als professionals, recorrent els mateixos paratges “. Mancebo ha recordat que la província “destaca com a destinació ciclista mundial per equips d’alt nivell que realitzen les seves pretemporades en municipis alacantins”.