La ciutat d’Alcoi es troba en ple procés per a renovar una de les principals contractes de serveis urbans, com és la del transport urbà. Després de la recollida de residus i neteja, és una de les més importants que baralla l’Ajuntament, amb un cost anual de vora 2,5 milions d’euros. Després d’haver sigut prorrogat i de tot 2020 bloquejat per la Covid19, el Consistori espera tindre el nou plec de condicions cara al darrer trimestre d’enguany.
Prèviament, la Regidoria de Mobilitat ha establert dos propostes per a modificar el servei a una ciutat que deixava a barris sencers -com el del Centre- sense servei de bus durant una mitjana de 45 dies a l’any. És el fonament d’una de les dos opcions que presentarà l’Ajuntament d’Alcoi als veïns, per a que mostren la seua posició respecte a les condicions de la nova contracta. D’una banda, l’opció actual -que ja va ser reformada fa uns anys-; i d’altra, una opció que reformula diverses línies únicament per al cap de setmana. La decisió del procés participatiu, això sí, haurà de ser referendada posteriorment pel plenari municipal.
La propera setmana es duran a terme les primeres reunions per a enllestir el plec de condicions del nou servei del transport urbà a Alcoi. Una contracta que tindrà -amb quasi total seguretat- una duració menor que l’actual, vigent des de fa vora 20 anys. La idea municipal és optimitzar el servei sense deixar sense autobusos a cap zona de la ciutat -cosa que ve assegurant l’oposició-. Igualment, la despesa en aquest servei no s’incrementarà en la nova contracta, que sí inclourà una auditoria per a comprovar que estan complint-se totes les condicions del plec.
L’Ajuntament d’Alcoi ha desmentit el fet de que la peatonalització del Centre de la ciutat supose eliminar el servei de bus urbà en ubicacions com la Zona Alta.