El President de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, assistirà aquest dijous a Madrid a la inauguració de la Fira Internacional de Turisme -FITUR 2021- per presentar les diferents propostes amb què acudeix el Patronat de Turisme Costa Blanca a aquesta cita amb el sector. L’ens es marca com a estratègia en aquesta anòmala edició de l’certamen recuperar el turista nacional per redescobrir els racons i paisatges més emblemàtics dels municipis alacantins, així com la seva gastronomia, la seva cultura o les seves modalitats esportives.
Durant els propers dies, del 19 al 23 de maig, l’organisme autònom de la Diputació d’Alacant durà a terme una intensa agenda de reunions amb companyies aèries, operadors turístics, agències de viatge i associacions per atraure el viatger de proximitat. En aquestes trobades de treball, Mazón -acompanyat pel director del Patronat Costa Blanca, José Mancebo- tancarà estratègies promocionals i aliances turístiques que permeten reactivar un dels sectors que més ha patit amb la crisi social, sanitària i econòmica generada pel coronavirus.
Costa Blanca es presenta amb un estand de 205 metres quadrats dins de l’espai de Comunitat Valenciana. En aquesta ocasió, s’han extremat totes les mesures de seguretat i protocols anti Covid, establertes per IFEMA, amb severes mesures de control d’aforaments als estands, de manera que moltes de les presentacions es duran a terme de manera digital.
El Patronat Provincial disposarà d’una zona de descàrrega QR amb tot el material promocional dels 141 municipis de la província. En aquesta àrea de descàrrega de fullets ‘residu zero’, en línia amb els objectius de desenvolupament sostenible, es trobaran diverses publicacions turístiques municipals. També hi haurà una zona amb pantalles tàctils informatives per permetre la interacció amb el públic visitant a la fira, mentre que una vintena de localitats de la província oferiran, com a novetat, informació turística a través del servei de WhatsApp.
La Diputació d’Alacant estarà present durant FITUR 2021 per mostrar tot el potencial turístic dels municipis de la província mitjançant presentacions, demostracions culinàries a través de vídeos pregravats, tours virtuals, així com reunions de treball amb operadors i professionals de sector. Un dels mercats sobre els quals incidirà especialment serà el nacional. Els visitants porten diversos anys consecutius triant la Costa Blanca com a destinació preferent a Espanya durant la temporada baixa, una línia que es pretén incentivar amb la volta a la ‘nova realitat’.