La càmera situada sota del pont de les Paules ha detectat el pas de 6.534 persones caminant o corrent i 5.733 amb bicicleta, el que suma un total de 12.267.
La construcció de l’eix per a ciclistes i vianants no sols va suposar la creació d’un recorregut amb un total de 9 quilòmetres amb dos carrils -un per cada sentit de la marxa- en un projecte que uneix la via verda situada en Batoi amb la passarel·la que uneix Alcoi amb Cocentaina seguint la cornisa nord de la ciutat. Un nou espai pensat tant per a vianants com per a ciclistes, que va solucionar parcialment un gran problema de seguretat per als vianants i ciclistes que existia des de fa molt de temps a Alcoi, en concret el pas per davall del ‘Pont de les Paules’. En aquest punt es va instal·lar una càmera que mesura el pas de persones o bicicletes i que ha comptabilitzat un total de 12.267 passos -6.534 persones caminant o corrent i 5.733 amb bicicleta-.
La implantació de l’eix suposa 4.684 metres de carril bici per a la mobilitat sostenible, millorant la via verda, espais verds, urbans i dotacionals, a més es recuperarà i es reivindicarà les infraestructures urbanes de la línia de ferrocarril Alcoi-Agost, d’una banda; i per l’altra continua per la passarel·la cap a Cocentaina per la Via Verda que arriba a Gandia. En aquesta passarel·la s’han comptabilitzat un total de 12.697 passos en el primer trimestre de l’any.
“L’eix per a ciclistes i vianants és una actuació complexa, nou quilòmetres, dos carrils i un traçat per una trama urbana com la d’Alcoi, però, des del primer moment, estàvem convençuts de què era bàsica per al present i futur de la ciutat, i per això no hem escatimat esforços perquè fóra una realitat. Sabíem que la nostra ciutat necessitava una infraestructura així i que una vegada estiguera anava a ser molt utilitzada, alguna cosa que a més de corroborar qualsevol persona que passe per allí, també ho certifiquen aquests mesuraments”, ha indicat el Regidor de Mobilitat Sostenible, Jordi Martínez.
“Alcoi és una ciutat compromesa amb la mobilitat sostenible, compromesa amb un procés de transformació de la nostra ciutat que aposta per la sostenibilitat i que puga reduir la utilització del vehicle i per tant la reducció d’emissió de partícules a l’atmosfera”, conclou Martínez.
Cal rememorar que l’eix per a ciclistes i vianants va ser premiat per la Generalitat. Va aconseguir el segon premi en la categoria de més de 50.000 habitants en la IV Edició dels Premis de la Setmana Europea de la Mobilitat 2019 de la Comunitat Valenciana.
Recordem que aquest projecte es va dur a terme amb una ajuda europea de Fons Feder del 50% del cost total. El Programa Operatiu FEDER CV 2014-2020, té com a prioritat el foment de la mobilitat urbana sostenible, és a dir, és una subvenció específica per a aquest tema i no es pot utilitzar per a fer cap altra cosa. Aquesta ajuda està dins de les subvencions creades per la Generalitat Valenciana a través de la Direcció General d’Administració Local per a la creació de vies per a ciclistes i vianants i plans de mobilitat dels municipis de la Comunitat Valenciana.