Home Alcoi Alcoi basa la recuperació del sector turístic en l’aplicació de la tecnologia...

Alcoi basa la recuperació del sector turístic en l’aplicació de la tecnologia i la seguretat sanitària per als visitants

0
SHARE

La Regidoria de Turisme de l’Ajunament d’Alcoi ha estat treballant darrerament per a garantir una visita turística que complisca amb totes les mesures de prevenció contra la pandèmia i que, a més, garantisca la millor experiència per a totes les persones, amb especial atenció a l’accessibilitat.

La crisi sanitària mundial originada per la Covid19 ha paralitzat en els últims mesos l’activitat de molts sectors, especialment del sector turístic. La seguretat ha sigut la principal prioritat i per això Alcoi ha adoptat el lema: “Queda’t a casa per a poder tornar”. Amb l’objectiu de tornar a posar en valor els seus recursos, la Regidoria de Turisme ha estat treballant durant tot aquest temps per a garantir la seguretat dels visitants en el nou escenari que marca la pandèmia.

D’aquesta manera, en els últims mesos s’han estat adaptant les diferents infraestructures gestionades pel departament, com l’Oficina de Turisme, el Refugi de Cervantes o el Centre d’Interpretació Turística Explora -que compten des del passat 28 de gener amb la Distinció de Bones Pràctiques Avançades Covid19-, impulsades pel Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí (SICTED).

En l’Oficina de Turisme, l’Explora i el Refugi, tot el material i els serveis que s’ofereixen estan adaptats a través de codis QR per a evitar el contacte físic. D’altra banda s’ha digitalitzat el registre de visites d’aquests museus i s’ha implantat el cobrament per TPV per a evitar la manipulació de bitllets i monedes. A més, l’oficina disposa d’estacions per a la recàrrega de mòbils i compta amb wifi gratuïta a través de la xarxa europea WiFi4EU i dins del projecte Smart City.

Segons explica la Regidor de Turisme, Lorena Zamorano, “hem estat treballant molt per a garantir que la tornada a la normalitat siga el més segura possible. En aquest sentit, la tecnologia és una gran aliada i una bona eina per a oferir una experiència turística millorada”. L’edil recorda que, a través del seu dispositiu mòbil, els visitants poden obtindre informació en cinc idiomes -castellà, valencià, anglés, francés i alemany- a través dels codis QR disposats en els diferents punts d’interés i del geoposicionament d’aquests.

Turisme accessible

L’accessibilitat i la inclusió són uns altres grans objectius de la regidoria. Per això, tots els recursos turístics igual que els museus que es gestionen des de l’àrea estan signe-guiats. Així mateix, l’oficina de turisme compta amb el sistema de “bucle magnètic” en el seu taulell, que neutralitza els sons de fons per a millorar la comprensió a les persones sordes o amb discapacitat auditiva.

Al costat d’aquesta mesura, la Tourist Info ofereix tots els dilluns a les persones sordes la possibilitat de connectar-se amb un intèrpret de llengua de signes, a través de la plataforma de vídeo-interpretació SVIsual, que els ajuda en qualsevol tràmit d’informació o reserva.

La realitat virtual contribueix també a trencar les barreres físiques i posar a la disposició del públic tots els recursos turístics amb els quals compta la ciutat. Així, el visitant ja pot gaudir de les recreacions del Poblat Iber del Puig i de les muralles medievals.