Divina Pastora Seguros ha presentat a l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Madrid el projecte #vuelvealavida. El seu l’objectiu és donar suport a la cultura espanyola, un sector que s’ha vist greument afectat per la pandèmia provocada per la Covid19. L’asseguradora és patrocinador principal d’aquest projecte fins 2023, promogut per la consultora ‘ymás’, especialista en promoció cultural i màrqueting d’experiències. Amb aquest projecte, Divina Pastora centra la seva estratègia de comunicació en el territori cultura i reforça la seva tasca i trajectòria en l’àrea de la Responsabilitat Social Corporativa.
#vuelvealavida és un moviment que naix amb la finalitat de conscienciar la societat que la cultura és segura i que el públic pot assistir a cinemes, teatres i sales de música, sense por de contagiar-se pel virus de la Covid19. Però #vuelvealavida pretén a més reivindicar el paper “sanador” que exerceix la cultura per a l’ésser humà. Vol demostrar que, tot i els difícils moments que ha provocat aquesta pandèmia en la societat, la cultura ha estat i és un bàlsam per seguir sentint emocions, per seguir mantenint l’ànim i per alleujar els moments de tristesa.
Tots els detalls de el projecte s’han donat a conèixer en un acte celebrat a l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Madrid i que ha estat presentat per l’actor Antonio Resines. En l’esdeveniment han intervingut Armando Nieto, president executiu de Divina Pastora Seguros i Coté Soler, CEO de ymás. També hi han assistit els actors Fran Perea, Melani Olivares, Pepe Viyuela i Antonio Pagudo.
La principal peça de #vuelvealavida és un espot dirigit per l’aclamat realitzador publicitari Julián Zuazo. Col·laboren algunes de les figures més rellevants del panorama artístic espanyol, com ara Michelle Jenner, Javier Gutiérrez, Fran Perea, Daniel Grau, Antonio Pagudo, Santiago Segura, Dani Rovira, músics de la Film Symphony Orchestra FSO, Miguel Bernardeau, Pepe Viyuela, Melani Olivares i Antonio Resines.
L’espot representa una metàfora on les diferents disciplines de la cultura, després de moltes dificultats, acaben vencent a la pandèmia. El vídeo, que es pot veure al canal de Youtube de l’asseguradora, es difondrà entre el 3 i el 31 de desembre a les xarxes socials de Divina Pastora Seguros i ymás, així com en els canals de Movistar i Paramount. El pla de comunicació es completa amb una campanya de publicitat exterior en diferents ciutats espanyoles, que està encaminada a visualitzar la peça artística i posicionar el missatge de #vuelvealavida.
Durant la presentació, Coté Soler, CEO d’ymás i ideòleg del projecte, ha declarat que “açò que estem vivint passarà, mentrestant necessitem sentir-nos forts, amb energia i il·lusió, i a dia d’avui, no s’ha detectat cap contagi en un espai cultural. Protegir-te i ser responsable és imprescindible, tenir cura de les teves emocions, indispensable. I la cultura és el millor remei per a tenir cura de les teves emocions”.
En aquest mateix sentit s’ha expressat Armando Nieto, president executiu de Divina Pastora Seguros, que ha manifestat: “la Cultura és l’eina que manté viva una societat, que l’incita a pensar, a actuar, a reflexionar… Sense cultura, no hi ha futur. El cinema, el teatre, la dansa, la música, la literatura i en general, l’art, ens ajuden a construir una societat més humana, més crítica, més culta i més formada”.
“Quan vam conèixer el projecte #vuelvealavida vam saber que havíem de involucrar-nos. D’una banda, per ajudar en un moment tan complicat a un sector que representa el 3% del nostre PIB i dóna feina a més de 700.000 treballadors; però de l’altra, i per a nosaltres la raó més important, per contribuir, a través de la Cultura, a ‘tornar a la vida’ i ajudar a la societat a recuperar part de la il·lusió i l’esperança perdudes”, ha afegit.