Cada persona, considerada en el sistema econòmic actual com un consumidor en un sistema que es sostè a base de consumisme, gaudeix d’una sèrie de drets com a tal. Les empreses que ofereixen serveis com telefonia, internet, submnistraments i un llarg etcètera han de garantir eixos drets, cosa que no sempre es compleix. Per això, a diverses localitats de la muntanya alacantina existeixen oficines d’informació i atenció als consumidors que els ajuden a reclamar el compliment dels seus drets.
Ara, la vila d’Onil ha incorporat un d’aquests serveis per a ajudar als seus veïns en les reclamacions que es puguen plantejar en la prestació de diferents serveis. Informar al voltant de com han de ser tractats per part de les empreses és altra de les finalitats d’un servei que es prestarà al Casal Jove del Centre Cultural Eusebio Sempere colivenc. Serà cada 15 dies començant pel divendres 6 de novembre i acabant el 18 de desembre en horari de 10 a 14 hores, tot i que el servei té vocació de continuïtat. Es tracta, a més, d’un servei de caràcter gratuït.