La al llarg de la passada legislatura, l’equip de govern alcoià no va ocultar la seua intenció de remar a favor d’una mobilitat sostenible. És una part fonamental de l’estratègia Smart City de la que Alcoi és un referent europeu en quant a ciutats de tamany mig. Tot a una ciutat que, degut a la seua orografia i a estar ubicada en la confluència de diverses valls, té problemes amb la contaminació.
Accions com la peatonalització de carrers suposen una de les principals apostes per a fer més sostenible la ciutat dels ponts en quant a la mobilitat dels seus habitants. D’ací que aquest estiu s’hagen encetat els primers treballs per a peatonalitzar part del Centre de la ciutat. L’eix Plaça Ramón i Cajal-Placeta Creu Roja-Sant Francesc suposa el primer dels trams que ja comptaran amb trànsit rodat d’ara endavant a la ciutat. Però l’Ajuntament continuarà amb aquesta aposta, que negocia amb la resta de forces polítiques alcoianes, així com amb veïns i comerciants.
Altra de les línies d’actuació per a fer més sostenible la mobilitat a la ciutat és la reducció de la velocitat màxima dels vehicles als carrers dún únic sentit al casc urbà. L’Ajuntament estudia limitar la velocitat màxima a 30 km/h en aquestes vies per a reduir la contaminació que desprenen els seus motors. Es tracta d’una obligació que la Unió Europea ha establert amb l’horitzó en l’any 2030 per a totes les ciutats de més de 50.000 habitants que existeixen al Vell Continent.