Home Alcoià L´OMIC alerta per possibles fraus a consumidors per telèfon o per email

L´OMIC alerta per possibles fraus a consumidors per telèfon o per email

0
SHARE

En aquests dies de confinament s’estan duent a terme algunes pràctiques fraudulentes amb els consumidors. Al no poder eixir de casa, s’actua per telèfon o per email. Hem tingut coneixement de casos que han telefonat amb excuses sobre la factura de llum, o qualsevol altre contracte que tinga el consumidor… Un exemple són telefonades que estan rebent ciutadans alcoians des d’un número 933937091, dient que hi ha un error en la factura (o que el comptador dona error en la lectura), i per a solucionar-ho ha de facilitar els 4 últims dígits del compte o de la targeta…
En altres casos, el que es fa és un canvi de companyia de llum o de gas, fent-se passar per la comercialitzadora del client amb alguna excusa com a descomptes en el seu contracte, revisar el comptador, etc.
Una altra manera d’enganyar és el PHISING, és a dir, mitjançant un correu electrònic imiten la imatge oficial o logotip d’alguna empresa, companyia o banc perquè el client introduïsca les seues dades. Ho fan posant un enllaç en el correu electrònic perquè el client punxe i així reexpedir-li suposadament a la pàgina web oficial. Però evidentment es le reenvía a una pàgina falsa.
El nostre CONSELL com a organisme de consum és NO FACILITAR MAI DADES PERSONALS NI PER TELÈFON NI PER EMAIL. Independentment que es puga presentar després una reclamació en l’OMIC, o una denúncia en la Policia Nacional per un possible frau o estafa, el millor és PREVINDRE perquè no passe. No podem comprovar la identitat de qui ens crida ni saber si és veritat el que diu, per tant, millor desconfiar en aquest sentit i no donar les nostres dades.
Les companyies de llum, gas, telèfon, així com els bancs, MAI demanen dades per telèfon ni per email. Totes informen dels seus telèfons d’Atenció al Client en les seues factures, o en la seua pàgina web, o tenen la seua Àrea de Client, en la qual aquest introdueix el seu usuari i contrasenya per a gestionar els seus contractes. Recomanem d’altra banda, no buscar telèfons d’atenció al client en Internet, sinó buscar directament la pàgina web de la companyia o empresa i allí buscar la manera de contactar.