La iniciativa per a promocionar el Centre d’Alcoi com a barri de residència presentada fa a males penes 2 setmanes per la Regidoria de Comerç ja compta amb parelles que volen participar en ella. L’estratègia d’aquesta mesura de promoció és portar a dos parelles a viure en una casa pre fabricada a la Plaa d’Espanya. La condició és que han de divulgar en xarxes socials els punts positius del barri per a arribar a viure.
Està previst que les dos parelles seleccionades per a dur a terme aquesta acció de promoció entren a viure a la casa de la Bandeja a partir de finals de mes. ‘Viure al Centre’, defenen des de l’Ajuntament d’Alcoi, no és cap reality show com algunes formacions de l’oposició alcoiana han assegurat. De fet, a la casa no hi ha càmeresni va a difondre’s la vida dels concursants, asseguren des de la Regidoria de Comerç.
Són fins a 11 les parelles que opten a protagonitzar aquesta iniciativa, que per al tàndem guanyador suposarà un any de lloguer pagat en una llar de nova construcció al Centre d’Alcoi. Ara, l’organització en seleccionarà a dos per a que materialitzen aquesta iniciativa. Pel moment, el perfil en xarxes socials d’aquesta acció promocional supera el miler de seguidors.
Una de les principals crítiques de l’oposició cap al govern alcoià respecte a la campanya es refereix a la manca d’accions serioses per a promocionar el barri com a destinació de vida. El Consistori s’ha defensat aprofitant per a enumerar les accions dutes a terme en aquest sentit al Centre, entre les que es troben les ajudes a la rehabilitació d’edificis o al comerç, les obres als ponts, la creació de la comissaria a la Plaça Les Xiques o la creació del Palau de Justícia.
Per al govern municipal, és important el fet de que les accions a desenvolupar per a millorar el Centre de la ciutat siguen consensuades. Un fet que es va aconseguir amb la intenció de divugar els atractius del centre al sí de la Taula del Centre, òrgan creat al 2016 per a donar resposta a les problemàtiques del barri.