L’aprovació dels pressupostos per a 2019 al sí de la MAC ha permès a l’ens mirar de front als seus principals projectes. D’una banda, la millora de les condicions per al transport universitari cap a la Universitat d’Alacant que utilitzen 800 persones a l’any. D’altra, la recta de les obres de l’alberg mancomunat a Muro, però sobre tot l’aposta pel polígon mancomunat, que es basarà en exemples actuals d’Euskadi.
Una de les finalitats d’ens com les mancomunitats és oferir als veïns de les poblacions que les integren uns millors serveis i, a poder ser, a un cost inferior a l’habitual. Gestionar diferents recursos de forma mancomunada sol obrir possibilitats per a reduir els preus que es paguen. Però a banda, mancomunitats com la de l’Alcoià-Comtat tracten de dur endavant més accions per a beneficiar a les poblacions que aglutinen, com la dinamització econòmica i turística o la prestació de serveis socials, especialment en el cas de les localitats més menudes.
L’ens supramunicipal de l’Alcoià-Comtat ha tancat ja els pressupostos per al 2019, incloent una millora en un dels serveis més utilitzats. Més de 800 persones utilitzen anualment el Servei de Transport Universitari cap a la Universitat d’Alacant, que cara al proper any estarà a l’abast de qualsevol ciutadà de les poblacions mancomunades i no sols en horari universitari, sinó en les línies regulars. A més, també ha canviat la targeta, que des de gener serà recarregable amb el mòbil per a estalviar tràmits en un servei que augmenta parades fins l’estació de busos d’Alacant.
La millora del servei coincideix amb l’aprovació del pressupost de la MAC per al 2019, on destaca la finalització de les obres a l’alberg d’animals mancomunat que està construint-se a Muro, i que s’abastirà energèticament amb energies renovables. D’altra banda, l’ens treballa en la consolidació del seu projecte més ambiciós: el polígon mancomunat també a Muro, un projecte per al que visitaran terres basques, on la gestió dels polígons barreja capital públic i privat. L’objectiu és aprendre per a, posteriorment, acabar en 2019 amb el procés burocràtic del polígon i passar a la part urbanística. Es busca activar-lo abans de que acabe la present legislatura en l’ens supramunicipal.
La idea de la MAC és que la gestió de la nova superfície industrial siga totalment pública.