AIJU posa a prova la inserció de la robòtica a les aules escolars per a crear als científics del futur

Des de diferents àmbits han detectat una manca de personal investigador que pot deixar sense personal especialista molts camps d’investigació a no massa tardar. Per això, des d’AIJU coordinen un programa per a introduir la robòtica en les aules escolar. L’objectiu no és altre que fer que els alumnes es senten atrets per matèries científiques investigadores cara al futur.


Espanya té una de les taxes més elevades d’abandonament escolar de tota la Unió Europea, un fet que té conseqüències per a la societat futura, la que han de dirigir i fer evolucionar els joves de hui en dia. Tant és així que des de diferents instàncies relacionades amb el món de la investigació i el desenvolupament porten anys detectant una davallada en la xifra d’especialistes amb coneixements investigadors. Els camps de la ciència, l’enginyeria, les matemàtiques o la tecnologia són els principals damnificats per esta manca d’estudiants.

Però des de diferents instàncies tracten de revertir esta situació aplicant nous mètodes educatius als centres escolars de tota Europa dins del programa Erasmus +. Es tracta d’implantar la robòtica als centres per a incentivar la curiositat dels alumnes actuals a l’hora de cursar en el futur especialitats relacionades amb l’I+D. L’Institut Tecnològic del Joguet, AIJU, és un dels ens que coordinen esta iniciativa junt amb col·legis i instituts de tota Europa, que tracten de fer d’este nou mètode una referència per a potenciar la curiositat dels alumnes amb esta vessant.

Els instigadors del programa esperen que la implantació de robots a les aules en disciplines de caire tecnològic faça augmentar a la llarga la xifra d’estudiants en carreres tècniques per a abastir la manca de professionals investigadors. Des d’AIJU consideren que a partir de 2020 seran necessaris un milió d’especialistes en investigació per a cobrir la demanda en este àmbit a tota Europa. A més, la utilització de robòtica a les aules suposa per als alumnes un increment en la seua capacitat de resoldre problemes amb mètodes creatius.

Els robots que es volen implantar als centres educatius compten amb major facilitat de muntatge i de programació per als alumnes.

Comparteix-ho a:
Noticies
Alcoi s’acull al Pla Edificant per a escometre treballs de millora als 9 centres educatius públics
17 - 11 - 2017

Alcoi buscarà el finançament del Pla Edificant per a millorar l’estat dels seus 9 centres educatius de titularitat pública. La novetat estreba en que seran els propis centres els que podran avaluar en què es necessiten les inversions, demandes que canalitzarà l’Ajuntament. La prioritat inversora del pla són els centres amb barracons, pel que el Bracal de Muro i el Rico Sapena de Castalla podrien millorar la seua situació.

llegir més +
La Fira de Tots Sants fidelitza al 25% dels vora 506.000 assistents que l’han visitada enguany
17 - 11 - 2017

La Fira de Tots Sants va rebre quasi 506.000 visitants en la present edició, segons revelen les dades del sistema de seguiment telefònic utilitzat pel Consistori. Però més important encara és la xifra de fidelitat dels assistents, ja que un 24% d’ells va repetir en diferents jornades. Fets que apunten a bones xifres de vendes que encara es recopilen.

llegir més +
Alcoi destina 1,5 milions d’euros a construir les dos rotondes d’accés pel Collao i Cotes Baixes
16 - 11 - 2017

L’Ajuntament d’Alcoi invertirà 1,5 milions d'euros mitjançant una modificació de crèdit que ja ha sigut aprovada en construir dos rotondes que milloren el trànsit a la ciutat dels ponts. Seran ubicades al Collao, on ja han començat els preparatius, i a Cotes Baixes, per a afavorir una major fluïdesa de vehicles en una ciutat que registra problemes de mobilitat amb cotxe.

llegir més +
87 comerciants participen en els tallers organitzats a Ibi
16 - 11 - 2017
Santa Rosa 57 A1 • 03802 Alcoi (Alacant) • 96 633 14 43 • info@tv-a.es     © tvA 2012

Avís Legal

Cerrar X

Protecció de Dades

Cerrar X